Aeg: 18.-23.10.2021
Koht: Santa Cruz de Tenerife, Hispaania
Osaleja: Kristel Mets
Teemast huvitatute grupp koosnes viiest Rumeenia, neljast Kreeka, ühest Ungari ja ühest Eesti õpetajast. Koolituse töömeetoditeks olid valdavalt rühma- ja paaristööd ning aktiivõppe meetodid.
Olulist rõhku pandi koostöise õhkkonna kujundamisele, ehk suur osa esimese päeva teemadest koondus pealkirja alla „Ice-breaking“.
Lühidalt kirjeldasime kultuurilisi erinevusi ja nendega arvestamist oma riigis. Eesti eristus teistest väheste etniliste ja usuliste erinevuste poolest.
Järgnevalt keskenduti erinevusi kaasava lähenemisviisi kujundamisele koolikeskkonnas nii kooli juhtimise tasandil kui õpetamise/õppimise tasandil. Kooli juhtimise tasandil toodi välja järgmised olulised aspektid:
- Töö personaliga – väärtusarendus ja õigete hoiakute kujundamine;
- Töö koolikeskkonna kujundamisega – iga laps ja noor peab saama kasvada keskkonnas, mis soodustab isiksuse terviklikku arengut, enese väärtustes selgusele jõudmist ja edukat ühiskondlikku koostoimimist;
- Tegelemine kiusamise ennetamisega ja kiusamisolukordade lahendamisega.
Järgmiselt lingilt leiab seitse erinevat võimalust, kuidas õpetajad saavad kaasa aidata erinevustega arvestamisele klassiruumis:
https://info.scholarschoice.ca/blog/7-ways-teachers-can-encourage-diversity-in-the-classroom
Erinevustega arvestamisel mängib olulist rolli empaatiavõime teadlik arendamine:
https://www.merakilane.com/empathy-activities-for-kids/
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar