1. õpiränne

Teema: Classroom Management and Audio-Visual Projects: Practicing New Teaching Skills
Aeg: 16.-27.08.2021
Koht: Firenze, Itaalia
Osaleja: Reet Õunap

Kursuse teemal Classroom Management and Audio-Visual Projects: Practicing New Teaching Skills viisid läbi koolitusfirma Europass Teacher Academy koolitajad Roberta Begliomini ja Riccardo Manni. Esimesel nädalal juhendas meid Roberta, kes andis teadmisi teemal Classroom Management. Teisel nädalal tutvustas Riccardo meile valdkonda Audio-Visual Projects: Practicing New Teaching Skills.

Koolitusgrupp koosnes 1. nädalal 14 õpetajast Eestist, Poolast, Ungarist ja Hispaaniast. Teisel nädalal oli grupis ainult 8 õpetajat Eestist, Poolast ja Ungarist.

Gruppides oli nii algklassi-, põhikooli-, gümnaasiumiõpetajaid kui ka alushariduse ja muusikakooli õpetajaid. Mõlemas grupis oli hea sünergia ja toimis hea meeskonnatöö.

Koolitus toimus Itaalias Toscana maakonnas Firenzes. Koolituskoht asus Firenze vanalinnas Europass Teacher Academy ruumides.


Koolitusel käsitleti järgmisi teemasid: 

1. nädal:
- tutvustasime oma kodukohta ja kooli;
- uurisime, mis on üldse klassiruumi juhtimine; miks see on tähtis;
- klassiruumi juhtimise neli põhilist valdkonda: kriitiline mõtlemine, loovus, uue aine omandamine praktiliste tegevuste kaudu, suhtlus – tagasiside;
- õpilasele orienteeritud klassiruum; individuaalse, paari- ja grupitöö võimalused;
- õpimotivatsiooni hoidmine, huvi tekitamine;
- kontrollimise ja hindamise erinevad võimalused;
- grupi reeglid, nende vastuvõtmise võimalused ja õige sõnastaminie, reeglite järgimine, tagasiside võimalused, tagajärjed;


- pööratud klassiruum, mõiste, milleks seda kasutada; ülesandepõhine õppimine (probleem, miks?, vajadus, eesmärgi seadmine); projektipõhine õpe erinevates kooliastmetes; juhtiva küsimuse kasutamine ja ühine leidmine;
- tagasiside andmine, kontrollimise võimalused; õpilastevaheline tagasiside, õpetajapoolne hinnang; tagasiside andmine nii õpilase kui õpetaja vaatenurgast; David Perkinsi tagasiside redel;
- kultuurilised erisused, tunnikonspekti koostamine, esitlused.

2. nädal:
- õppisime kasutama You Tube’i ja teisi videoplatvorme (Ted Education, Ed. Puzzle,Nearpod, Canva (minu grupi töö), Kapwing, Stop Motion Studio (minu grupi töö));
- tundide rikastamine video- ja audiomaterjali abil; video töötlemine, muusika, subtiitrite, fotode ja helide lisamine;
- valmisvideo kasutamine ülesannetes, praktiline õpitegevus videoga töötamiseks; minivideo loomine loo jutustamise toetamiseks;
- videoesitlused.
  

Koolitaja Roberta on töötanud erinevates riikides ja lõpuks jäänud pidama Firenzesse, millega teda seob inglise keel, Europass Teachers Academy, perekond ja armastus. Ta õpetas meid põhiliselt keeleõpetaja seisukohalt, õpivõtted on väga head ka eesti keele ja kirjanduse õpetamisel.

Riccardo on suhteliselt noor koolitaja ja andis väga palju teadmisi erinevate veebikeskkondade ja avatud programmide kohta. Tema oskused ja töötahe muutsid õppimise huvitavaks ja koolituspäevad venisid alati tunni võrra pikemaks J
.



Koolituspäevad olid tegusad ja huvitavad. Õpetajad andsid endast parima, pakkudes erinevaid võimalusi töötamiseks paarides ja gruppidena. Grupitööde esitlused tekitasid huvitavaid diskussioone, alati tõid kaasõppijad välja huvitavad ideed ja tunnustasid neid. Kuna tegevused olid vaheldusrikkad ja teemad südamelähedased, siis märkamatult toimus ka keeleõpe – muutusime lähedasemaks ja unustasime keelebarjääri. Selgeks sai ka väga palju oskussõnu ja uusi meetodeid.


Koolitus andis palju ideid õppetegevuse rikastamiseks. Oluliseks pidasime
- õpilaste individuaalsust,
- loovust,
- õpihuvi hoidmist,
- selgeid ja positiivselt sõnastatud reegleid,
- vanu ja järeleproovitud õpivõtteid,
- sõbralikku õpikeskkonda,
- õpilastelt õppimist,
- tagasisidet ja hindamise süsteemsust.

1. nädala 6. päeval oli meile korraldatud õppereis Itaalia kaunitesse paikadesse.

Külastasime Pisa torni, San Gimignanot ja Sienat.

Saime maitsta Itaalia toite, veine, parimat gelato-jäätist, samuti uurida linnade kaunist arhitektuuri ja tunda aegadetagust õhustikku.

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar