4. õpiränne

Teema: Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development
Aeg: 11.-16.10.2021
Koht: Nizza, Prantsusmaa
Osaleja: Airis Varik ja Piret Laikoja

Koolituse Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development viis läbi Europass Teacher Academy. Õpetajaks oli Austraaliast pärit Natalie Croome, kes on elanud Prantsusmaal Nizza lähedal aastast 2006. Natalie on töötanud 30 aastat õpetajana erinevate riikide rahvusvahelistes koolides ning viimasel viiel aastal tegelenud peamiselt õpetajate koolitamisega.


Koolitus toimus Nizza kesklinnas asuvas Rahvusvahelises Majas, mis pakub peamiselt välismaalastele prantsuse keele õpet.

Koolitusel osalenud töögrupp oli väike - meie vahvas õppurite rühmas oli kokku kuus õpetajat: kaks Eestist, kaks Saksamaalt, üks Ungarist ja üks belglane, kes töötab Slovakkias. Rühmaga liitusid ka kaks Nizzas elavat välismaalast: ameeriklanna Sheri ja inglanna Frances, kellest saavad tulevikus antud kursuse koolitajad. Koolitusel osalejad olid valdavalt võõrkeele õpetajad, prantsuse või inglise keele taustateadmistega.  


Koolitus keskendus õpilase ja õpetaja heaolule tänapäeva koolis, eneseabi oskustele ja praktilistele võtetele. Koolituspäevadel sai tehtud palju paaris- ja rühmatööd. Sõnastasime koos probleeme, analüüsisime lahendusi, õppisime tundma erinevaid emotsioone, tugevusi ja nõrkusi isiklikul (The Healthy Mind Platter) ning organisatsiooni tasandil (SWOT Analysis). Vahetasime kogemusi ja tutvusime teiste riikide koolisüsteemidega.

Tänu huvitavatele, aga samas keerulistele psühholoogia teemadele praktiseerisime tublisti inglise keelt. Kohati olid teemad päris rasked, õpetaja innustas meid sõnastama erinevaid küsimusi ja keerukaid probleeme. Saime nädalaga korraliku inglise keele intensiivkursuse.

Põhjalikumalt tutvusime tunnustatud hariduspsühholoogide Mihály Csíkszentmihályi Flow https://bit.ly/3Cumoso ning Martin Seligmani PERMA https://bit.ly/3mnRtsf teooriatega.

Nagu koolituse pealkirigi ütleb, oli meie põhifookuses õnnelik kool. Kooli loovad inimesed- õpilased, õpetajad, koolipersonal. Nende inimeste rahulolust iseenda ja ümbritsevaga sõltub kogu kooli mikrokliima.

Koolituselt jäi heaolu ja õnnelikkusega seoses kõlama psühholoog Haim G. Ginott´i mõte, et “Sa ei saa jagada midagi, mida sul endal ei ole.” Õpetajal on võimas jõud muuta lapse elu koolis õnnetuks või rõõmsaks. 

Kas õnnelikkus väljendub ainult naerustes nägudes, rõõmsameelsuses ja näilises rahulolus või peaks see tunne olema midagi sügavamat ning püsivamat ka siis, kui oleme väsinud, kurvad või ületöötanud. Natalie poolt korduvalt lausutud mõttega “A happy brain is a thinking brain” saab vaid nõustuda. Hea ja rõõmsa kooli hoidmine on meeskonnatöö
Koostöös erinevaid ülesandeid täites ja ühistest vestlustest mõistsime, et olenemata riigist on õpetajad ja nende mured ikka sarnased. Meeskonnatöö sujus meie väikeses rühmas sõbralikult. Õhtupoolikuti tegime koos mitmeid ühistegevusi.

Käisime armsa prantslanna Lorette´i juhendamisel Nizza vanalinnaga tutvumas:





Ühel päeval sõitsime saksa õpetajatega Nizza lähedal asuvasse parfüümide sünnilinna Grasse. Grassel on oluline koht parfüümide tootmise ajaloos ja tänapäevas. Piirkonnas kasvatatakse laialdaselt parfüümides kasutatavaid tooraineid: roose, lavendleid, jasmiine jpm. Ka täna kasvatatakse Grasses ja selle ümbruses taimi kuulsatele lõhnatootjatele nagu näiteks Chanel ja Dior. Juba linna jõudmisel tungis ninna meeldiv parfüümi aroom.

Eelviimasel õhtul käisime ühisel õhtusöögil koolitajaga (vaade katuseterrassilt)

Viimasel päeval osalesime Nizza kohalike maitsete ekskursioonil, mida korraldas meie grupiliige Frances.

Sisukas nädal möödus kiiresti:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar